- Olin viime viikon torstaina kolmatta kertaa ajokokeessa ja VIHDOINKIN pääsin sen hyväksytysti läpi. Eka inssi meni plörinäksi, koska jännitin aivan helvetisti ja tein paljon pieniä virheitä (ei siis mitään fataalia kuitenkaan), toka kerta menikin sitten jo paljon paremmin ja vähemmällä jännittämisellä, mutta sössin siinäkin muutaman jutun eikä sekään mennyt sitten läpi. Tämä kolmas kerta menikin sitten lähes täydellisesti, pari virhettä toki tuli, muttei mitään sellaista mikä olisi vaikuttanut lopputulokseen. Huhhuh, olen ihan suunnattoman helpottunut että tää on nyt ohi, olisin varmaan saanut hermoromahduksen jos olisin vieläkin joutunut uusimaan inssin. Inssi(t) ja koko helvetin autokoulu oli kyllä sellainen henkinen Via Dolorosa ettei tosikaan, varsinkin tällaiselle kovalle jännittäjälle ja neuroepätyypilliselle ihmiselle, mutta selvisin kuitenkin! Kävinkin tuossa viikonloppuna itsekseni ajelemassa siellä sun täällä, vähän niin kuin treenaamismielessä. Kyllä muuten hirvitti lähteä ensimmäisen kerran yksin ajamaan ja hirvittää vieläkin, mutta toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin ja sekä minä että auto ollaan yhtenä kappaleena. Eiköhän tämä jännitys ala tästä pikkuhiljaa laantumaan kun kilometrejä kertyy enemmän ja ajamisesta muodostuu mukava rutiini pakollisen pahan sijaan. Ja autohan mulla on onneksi automaattivaihteinen, helpottaa huomattavasti ajamista ja muun liikenteen seuraamista kun ei tarvitse sekoilla vaihteiden vaihdon ja kytkimen kanssa kuten autokoulussa :D
- Tasan kaksi viikkoa Euroviisujen 1. semifinaaliin \o/. Siitä se viisuviikko lähteekin sitten iloisesti käyntiin. Olen luonnollisesti valmistautunut tähän kevään kohokohtaan kuuntelemalla vuoden kilpailukappaleita ahkerasti, ja vaikka kokonaistaso onkin heikompi kuin viime vuonna eikä niitä oikeasti hyviä kipaleita ole taaskaan kuin vain muutama, niin en ole antanut sen häiritä tai pilata tunnelmiani vaan olen aivan yhtä fiiliksissä kuin aina. Yksi maa on kuitenkin selkeästi ylitse muiden, mutta sitä en kuitenkaan vielä paljasta vaan saatte tietää sen jos/kun saan vaiheessa postattua tuonne asiaankuuluvaan viisutopiciin ja tietenkin perinteisen top-listauksen kera.
- Stranger Thingsin 4. kausi alkaa 27. toukokuuta. Tätä uutta kautta joutuikin odottelemaan hiukan kauemmin, sillä koronapandemian ollessa pahimmillaan kuvauksia ei voitu jatkaa normaalisti ja koko tuotantoa siirrettiin myöhempään ajankohtaan, kuten monien muidenkin sarjojen kohdalla. Viimeisin traileri ainakin nosti itselläni kylmät väreet pintaan, joten olen hyvin toiveikas että kausi on todellakin pitkän ja raastavan odotuksen arvoinen.
- Xenoblade Chronicles 3:n julkaisupäivä aikaistui parilla kuukaudella, alunperin sen piti tulla vasta syyskuussa mutta näillä näkymin se onkin tulossa jo 29. päivä heinäkuuta. Erittäin positiivinen yllätys! Xenoblade Chronicles on ehdottomasti yksi lemppari (rooli)pelisarjoistani <3