Pura ilosi

Tänne kaikki asiat, jotka eivät liity kerta kaikkiaan mihinkään.

Re: Pura ilosi

ViestiKirjoittaja Chico » 26.04.2022 21:40

- Olin viime viikon torstaina kolmatta kertaa ajokokeessa ja VIHDOINKIN pääsin sen hyväksytysti läpi. Eka inssi meni plörinäksi, koska jännitin aivan helvetisti ja tein paljon pieniä virheitä (ei siis mitään fataalia kuitenkaan), toka kerta menikin sitten jo paljon paremmin ja vähemmällä jännittämisellä, mutta sössin siinäkin muutaman jutun eikä sekään mennyt sitten läpi. Tämä kolmas kerta menikin sitten lähes täydellisesti, pari virhettä toki tuli, muttei mitään sellaista mikä olisi vaikuttanut lopputulokseen. Huhhuh, olen ihan suunnattoman helpottunut että tää on nyt ohi, olisin varmaan saanut hermoromahduksen jos olisin vieläkin joutunut uusimaan inssin. Inssi(t) ja koko helvetin autokoulu oli kyllä sellainen henkinen Via Dolorosa ettei tosikaan, varsinkin tällaiselle kovalle jännittäjälle ja neuroepätyypilliselle ihmiselle, mutta selvisin kuitenkin! Kävinkin tuossa viikonloppuna itsekseni ajelemassa siellä sun täällä, vähän niin kuin treenaamismielessä. Kyllä muuten hirvitti lähteä ensimmäisen kerran yksin ajamaan ja hirvittää vieläkin, mutta toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin ja sekä minä että auto ollaan yhtenä kappaleena. Eiköhän tämä jännitys ala tästä pikkuhiljaa laantumaan kun kilometrejä kertyy enemmän ja ajamisesta muodostuu mukava rutiini pakollisen pahan sijaan. Ja autohan mulla on onneksi automaattivaihteinen, helpottaa huomattavasti ajamista ja muun liikenteen seuraamista kun ei tarvitse sekoilla vaihteiden vaihdon ja kytkimen kanssa kuten autokoulussa :D

- Tasan kaksi viikkoa Euroviisujen 1. semifinaaliin \o/. Siitä se viisuviikko lähteekin sitten iloisesti käyntiin. Olen luonnollisesti valmistautunut tähän kevään kohokohtaan kuuntelemalla vuoden kilpailukappaleita ahkerasti, ja vaikka kokonaistaso onkin heikompi kuin viime vuonna eikä niitä oikeasti hyviä kipaleita ole taaskaan kuin vain muutama, niin en ole antanut sen häiritä tai pilata tunnelmiani vaan olen aivan yhtä fiiliksissä kuin aina. Yksi maa on kuitenkin selkeästi ylitse muiden, mutta sitä en kuitenkaan vielä paljasta vaan saatte tietää sen jos/kun saan vaiheessa postattua tuonne asiaankuuluvaan viisutopiciin ja tietenkin perinteisen top-listauksen kera.

- Stranger Thingsin 4. kausi alkaa 27. toukokuuta. Tätä uutta kautta joutuikin odottelemaan hiukan kauemmin, sillä koronapandemian ollessa pahimmillaan kuvauksia ei voitu jatkaa normaalisti ja koko tuotantoa siirrettiin myöhempään ajankohtaan, kuten monien muidenkin sarjojen kohdalla. Viimeisin traileri ainakin nosti itselläni kylmät väreet pintaan, joten olen hyvin toiveikas että kausi on todellakin pitkän ja raastavan odotuksen arvoinen.

- Xenoblade Chronicles 3:n julkaisupäivä aikaistui parilla kuukaudella, alunperin sen piti tulla vasta syyskuussa mutta näillä näkymin se onkin tulossa jo 29. päivä heinäkuuta. Erittäin positiivinen yllätys! Xenoblade Chronicles on ehdottomasti yksi lemppari (rooli)pelisarjoistani <3
Chico
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

ViestiKirjoittaja Heiccu » 29.06.2022 00:49

Xenoblade Chronicles 3:n julkaisupäivä aikaistui parilla kuukaudella, alunperin sen piti tulla vasta syyskuussa mutta näillä näkymin se onkin tulossa jo 29. päivä heinäkuuta. Erittäin positiivinen yllätys! Xenoblade Chronicles on ehdottomasti yksi lemppari (rooli)pelisarjoistani <3

Täällä toinen innokas Xenoblade 3:n odottelija! Ensimmäisen Xenobladen tarina ja maailma veivät kertaheitolla mukaansa. Wii-version olen pelannut läpi varmaan kolmesti ja Definitive Editionin parissa pelitunteja kertyi aikalailla. Xenoblade 2 on niin ikään loistava.

* Enää puolitoista kuukautta ja olen taas takaisin Suomessa! Aluksi en ollut lainkaan innostunut Suomeen muutosta, mutta nyt suurin piirtein lasken päiviä lähtöön, haha! Pandemian takia en ole muutenkaan vieraillut Suomessa melkein kolmeen vuoteen, joten ihan kiva, että saa viettää Suomi-elämää kerralla pidemmän pätkän

* Ennen muuttoa menemme Okinawalle häämatkalle ♡
Heiccu
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Chico » 21.11.2022 21:09

- Katsoin tänään The Walking Deadin viimeisen jakson ja olen henkisesti nyt ihan romuna. Siis hyvällä tavalla, voi huhheijaa mikä päätösjakso! Tämä vika kausi alkoi vähän heikonlaisesti ja tuli kyllä moneen kertaan mietittyä että mitähän tästä nyt taas tulee, mutta onneksi siinä suunnilleen puolessa välissä meno alkoi muuttua paljon mielenkiintoisemmaksi ja kausi lähti rullaamaan alun hidastelujen jälkeen vauhdikkaasti eteenpäin. Kieltämättä haikeat fiilikset nyt kun yksi pitkäaikaisista suosikkisarjoistani on saanut päätöksensä, mutta toisaalta, eipä tätä olisi kannattanut pitkittää enää yhtään enempää vaan nyt oli ihan oikea aika pistää pillit pussiin ja päättää sarja kunnialla. Tosin ensi vuonna olisi tulossa peräti kolme(!) eri spin-offia, eli eipä tämä franchise ole vieläkään täysin kuollut ja kuopattu. Itse en ole hirveän innostunut noista spin-offeista, mutta luultavasti katson silti ne kaikki tai ainakin ensimmäisen jakson niistä.

Pakko vielä pistää spoiler tagiin kuva finaalijakson kohtauksesta, mikä sai allekirjoittaneen haukkomaan henkeä ja rojahtamaan sohvalta lattialle:
Spoiler:
Kuva
(Se tunne kun olet shipannut näitä kahta 1. kaudesta lähtien ja sitten tämä tapahtuu. En tule ikinä toipumaan tästä. Daryl x Carol for the win! <3)

Ja lyhyesti vielä muita ilonaiheita:
- Autossa on vihdoinkin talvirenkaat
- Jouluun on enää vähän reilu kuukausi aikaa
- Black Month/Week/Friday -tarjouksista tuli jo tehtyä muutamia löytöjä, kuten uudet talvikengät ja toppatakki
Chico
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

ViestiKirjoittaja Chico » 28.03.2023 20:24

- Kuusi (6) viikkoa Euroviisujen 1. semifinaaliin \o/. Siitäpä se viisuviikko pyörähtääkin iloisesti käyntiin. Ai että, ei malttaisi enää yhtään odottaa. Olen luonnollisesti kuunnellut kaikki tämän vuoden edustuskappaleet useampaankin otteeseen ja laatinut perinteisen top-listauksen, mutta näistä lisää sitten viisutopicin puolella jahka ehdin sinne jossain vaiheessa jotain rustaamaan. Ykkössuosikki löytyi kuitenkin jo hyvissä ajoin, tarkemmin sanottuna 18. tammikuuta (ja vahvistui 25. helmikuuta). Että silleen.

- Kävin tänään äänestämässä, joten on nyt sekin saatu pois alta eikä tarvitse enää varsinaisena vaalipäivänä lähteä mihinkään. Oli kyllä ihan hirveä ryysis äänestyspaikalla, jono ulottui melkein ulko-ovelle asti ja porukkaa lappas koko ajan lisää. Onneksi jono eteni kuitenkin suhteellisen rivakasti, siinä oli kuitenkin useampikin tiski auki ja äänestyskoppejakin ihan kiitettävästi. Sunnuntai-iltana sitten jännitetään sohvalla sipsikulhon kera, mikä puolue nousee suurimmaksi ja ennen kaikkea pääseekö äänestämäni henkilö eduskuntaan.

- Dead Island 2 julkaistaan 21. huhtikuuta. Vihdoin ja viimein, eihän tässä olekaan odoteltu kuin sellaiset 9 vuotta. Kyllä tässä kieltämättä on ollut usko koetuksella sen suhteen että mahtaako peli koskaan nähdä päivänvaloa, kehittäjäkin on ehtinyt tässä vuosien aikana vaihtua peräti kolme kertaa ja julkaisupäiväksi luvattu milloin mitäkin, mutta nyt ilmeisesti peli on kuitenkin valmis ja julkaisupäivä lukkoon lyöty. Tai ainakin pitäisi olla, vielähän tässä ehtii lykätä pelin julkaisua parilla kuukaudella tai parilla vuodella :roll:
Chico
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

ViestiKirjoittaja Chico » 30.04.2024 20:53

- Tasan viikko Euroviisujen 1. semifinaaliin! Herregud, niin se aika vain rientää. Suomi esiintyy juurikin tässä ykkössemissä, joten todellakin kannattaa olla silloin ruudun ääressä. Ja kuten kolmena edellisenä vuonna, Suomi pääsee tälläkin kertaa finaaliin ja ihan heittämällä. Mitään top 10 -sijoitusta on kuitenkaan turha odottaa, kiitos takakireän juryn sekä muiden maiden potentiaalisten telerohmujen, mutta itse finaalipaikka on se tärkein ja se riittää ainakin minulle vallan mainiosti. Toki mukavaahan se olisi, ettei finaalissa oltaisi kuitenkaan ihan pahnanpohjimmaisina. Turisen lisää viisuista tuolla viisutopicin puolella kuhan jaksan ja kerkiän :D

- Blind Channelin viime lauantain Nokia Arenan keikka oli niiiiiiiin mahtava, nautin jokaisesta sekunnista <3. Oma istumapaikkani sijaitsi B7-katsomossa, mistä oli varsin loistavat näkymät suoraan lavalle, muutama videokin tuli kuvattua:
~kliks & ~kliks

- Oli myös sangen mukavaa miitata Zervyn kanssa BC:n keikan jälkeen ja turista niitä näitä, mm. viisuista. Siinä myös suoritimme Pokémon GO:n lucky tradet, minkä johdosta sain kauan himoitsemani Klefkin (se kun minulta vielä puuttui dexistä) ja Zervylle lähti shiny Zapdos. Minulta tosiaan löytyi noita shiny Zapdoseja kaksin kappalein, joten ei tehnyt tiukkaa luopua toisesta :)
Chico
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

ViestiKirjoittaja Chico » 18.07.2025 20:32

- Allekirjoittanut on nykyään onnellisesti parisuhteessa. Tosiaan, reilu 4kk seurustelua takana tommosen pitkän ja raamikkaan komistuksen kanssa <3. On ollut ihanaa ja päivääkään en ole katunut, vaan päinvastoin tulee mietittyä miten onnekas sitä onkaan, kun on saanut tuollaisen aarteen itselleen. Näköjään universumi suo minullekin joskus hyviä asioita elämään :)

- Kesä ja lämpö, rakastan. Vasta nyt tuntuu että kesä on kunnolla alkanut kun alkuun oli niin koleaa ja harmaata. Sääennusteiden mukaan helleputki näyttäisi jatkuvan vielä ensi viikollakin. Ai että, kyllä nyt kelpaa 8-)'
Toivottavasti helteet tuovat mukanaan myös kunnon ukkoskuuroja.
Chico
Kirjoittajien aatelia
Kirjoittajien aatelia

Edellinen

Paluu Melumesta