Mitä luit viimeksi?

Juttele täällä eri tv-sarjoista, piirretyistä, elokuvista, kirjoista sekä sarjakuvista. Myös kaikki julkkiksia ja viihdemaailmaa koskevat keskustelut tänne.

Mitä luit viimeksi?

ViestiKirjoittaja Silphymon » 15.04.2024 21:11

Mitä olet hiljattain lukenut? Kirjaa, paperista tai sähköistä tai ääneen puhuttua; sarjakuvaa idästä tai lännestä; tieteellistä tai taiteellista; tai jotain ihan muuta? Kerro!

---

Itselläni on tällä hetkellä luettavana Kimmo Pasasen Tyhjyys itämaisessa taiteessa ja ajattelussa. Aiheeltaan tämä on jatkoa viime syksynä alkaneelle kiinnostukselleni buddhalaisuudesta, johon liittyen - ja aika paljon aiheen vierestäkin - olen nyt lainaillut kirjastosta sitä sun tätä. Kirjasta on vasta ensimmäinen kolmannes luettuna, joten mitään kovin tarkkaa mielipidettä en ole siitä vielä muodostanut, mutta on ollut ihan mielenkiintoinen.

Olen myös ahminut Kai Niemisen suomenkielisiä käännöksiä haikuista ja runoista; tällä hetkellä luettuna on kirjat Ryookanista, Santookasta, Ikkyuusta ja Bashoosta. Ryookanin runoista olen tähän mennessä tykännyt eniten, Santookaa kävi kirjaa lukiessa lähinnä suuresti sääliksi, Ikkyuusta en saanut oikein mitään irti (pitää lukea myöhemmin uudelleen), ja Bashoo tuntui vähän liiankin fiiniltä muihin verrattuna.
*
Kuva
Silphymon
Jäsen
Jäsen

Paluu TV & kirjallisuus