Pelipper Reborn

Tänne kaikki asiat, jotka eivät liity kerta kaikkiaan mihinkään.

Re: Pelipper Reborn

ViestiKirjoittaja Tompson » 20.08.2019 18:19

Boom kirjoitti:Olisi aivan mahtavaa päästä normaaliin, stressittömään elämään takaisin kiinni.

Tässä vaiheessa mun on ihan pakko kysyä onko stressitön elämä toisaalta elämää ylipäätään?
Are you proud of your emotionless machine?!
Tompson
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Avri » 30.10.2019 21:36

Ahahahah hei kaikki... jaksoin rekisteröityä tänne vihdoin ja viimein :''D Hauskaa nähdä osaa tuttuja naamoja täällä kirjoittelemassa edelleen!! Aluksi ajattelin, että uuden foorumin luominen oli vähän liioiteltua ja että oltaisiin sitä voitu jatkaa siellä tapatalkin alustalla... mutta nyt kun taas käväisin siellä niin vanha foorumi on muuttunut entistä kauheampaan suuntaan ja tää uusi versio tuntuu aika kaihoisan tutulta! Harmi ettei vanhoja viestejä saa tänne.

Aloin yhtäkkiä lueskelemaan Tapatalkista vanhoja Pelippereitä vuodelta 2012 ja pakko myöntää, että tuli kamala kaipaus niihin aikoihin.

Äläpä!! Onneksi osaa vanhan foorumin vakikalustosta näkee edelleen jossain muilla alustoilla, mut ai sitä aikaa kun tultiin Pelipperiin raportoimaan koulupäivän jälkeisiä fiiliksiä ;__;

Mitäs tyypit touhuilee nykyään? Jotenkin melkeen surrealistista lukea vanhalta foorumilta jotain omia 2006 ajan viestejä ajalta, kun olin yläasteella ja sitten vertaa siihen, missä on nykyään... jotenkin outoa ajatella, että se sama tyyppi päätyi tänne :D. Mä asun edelleen Britanniassa, kohta starttaa 6. vuosi täällä (!!!). Olen ollut samassa paikassa töissä nyt 1,5 vuotta, mutta hiljalleen elämä jossain toisessa työssä on alkanut kiehtoa. Olen kanssa ajatellut Suomeen muuttoa, mutta saa nyt nähdä!

Tuli kanssa mieleen, että opiskelen taas japania. Muistan silloin joskus kesällä 2007, kun olin ekalla japaninkielen kurssilla kesäyliopistossa ja miten eräänä iltana kiiruhdin tunnilta kotiin, koska vanhat kunnon modet olivat päättäneet kenestä tulee uusi moderaattori foorumille ja meillä oli samana iltana myös mesechatti, johon sitten kirjauduin myöhemmin kuulemaan, että musta tulee foorumin uusi moderaattori hahaha, voi ei mitä muistoja <3 <3 <3

ps. kävin muuten Pokémon Center Lontoossa ja ai helvetti mitkä jonot. En jaksanut jonottaa sisälle asti, vaikka Grookey-pehmolelu olisikin ollut täydellinen!
twitter: @traineraino
Avri
Tulokas
Tulokas

ViestiKirjoittaja Tompson » 31.10.2019 01:14

Jumalan äiti, Avri on syntynyt uudelleen! :o
Are you proud of your emotionless machine?!
Tompson
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sake » 25.11.2019 15:21

Miten voikin olla foorumille kirjoittelu nykyään niin vaikeaa :D Aika vain jotenkin lentää eteenpäin ja huomaa ettei ole edes käynyt täällä piiitkän aikaan, saati kirjoitellut mitään.
Mutta silloin tällöin kun muistaa käydä, niin kiva nähdä että jotain uusia viestejä on aina tullut.

Itsellehän ei mitään ihmeellistä kuulu. Tällä hetkellä makoilen sohvalla ja vietän pitämättömiä lomia katsellen Ihmemies MacGyveria. Kesä ja syksy oli töiden puolesta tosi kiireinen ja stressaava, mutta nyt talveksi rauhoittuu meno ehkä vähän liiaksikin. Työpaikka muutettiin tässä kuussa uuteen, puolet isompaan halliin. Yllättävän haikea fiilis jättää vanha mörskä, kolmisen vuotta siellä tuli kuitenkin vietettyä, ja uusi on vielä vähän kolkko. Hyvänä puolena uudessa paikassa on sinne rakenteilla oleva kuntosali, joten ehkä sitä tulee nyt palattua liikunnan pariin helpommin, kun ei tarvitse enää erikseen lähteä salille.
Vapaa-aikaa olen tappanut ahkeralla pelailulla. AC odyssey, RDR2, Spider-man ja NHl ovat kuluttaneet pleikkarin ohjaintatin nysäksi. Lisäksi tuli hankittua vuosia haavaissa ollut peliläppäri, jolla on tahkottu vanhoja total-wareja uudella innolla.
Pokemonista voisin jauhaa sopivammassa topicissa erikseen.

Arki on ollut kaikenkaikkiaan aika tasaista ja rutinoitunutta. Lomia on onneksi vielä käyttämättä paljonkin, joten alkutalvesta suunnataan morsion kanssa matkoille, näillä näkymin italiaan, joka on on meikäläiselle historian, taiteen ja ruuan puolesta matkakohdelistalla ollut kärkipäässä jo vuosia.

Ja loppuun perinteinen lupaus siitä, että kirjoittelen tänne tulevaisuudessa ahkerammin.

Ps. Olipa kiva kuullua Avrin kuulumisia pitkästä aikaa!
Sake
Tulokas
Tulokas

ViestiKirjoittaja Heiccu » 28.12.2019 19:59

Iloista joulua ja uutta vuotta kaikille tasapuolisesti! Mitenkäs muiden joulu on sujunut?

Saavuin aatonaattona Suomeen joulunviettoon ja loppiaisena palaan takaisin Tokioon. Glögiä on mennyt pari litraa ja suomalaista suklaata ahmin koko vuoden edestä :D Ja vaikka niin ajattelinkin, että saan joka päivä nauttia suomalaista perinneruokaa, miut ylipuhuttiinkin käymään sushilla kun kerta yhdessä paikallisessa sushipaikassa on niin hyvät safkat, haha. No joo, olihan ne hyviä.

Muuten joulunpyhät sujui ihan perinteisesti. Vanhemmat olivat hankkineet joskus syksyn aikana kylpypaljun niin tulikin perinteisen joulusaunan sijaan koettua joulupalju. Oli muuten tosi rentouttavaa lillua kun oli jo pilkkopimeää ja täysin hiljaista. Just tämmöstä rauhaa ja hiljaisuutta kaipaa aina silloin tällöin Tokion ihmisvilinän keskellä, vaikken edes asu lähelläkään ydinkeskustaa, vaan tavallaan kaupungin ulkopuolella.

Onko kellään mitään erityisiä uudenvuodenlupauksia? Allekirjoittaneella olisi tarkoitus suorittaa Japanese language proficiency test- kokeen korkein taso joko kesän tai loppuvuoden kokeessa Viime vuonna meinasin jo ilmoittautua, mutta lopulta ei vielä rohkeus riittänyt :D

kävin muuten Pokémon Center Lontoossa ja ai helvetti mitkä jonot. En jaksanut jonottaa sisälle asti, vaikka Grookey-pehmolelu olisikin ollut täydellinen!

Mulla oli taas tarkoitus käydä viikko sitten Shibuyan Nintendo Storessa, joka avattiin marraskuussa. Vielä kuukausi avaamisen jälkeen oisi joutunut jonottamaan liikkeeseen tunnin. Jäi käymättä, koska en jaksanut jonottaa ja aika oli kortilla. Siinä vieressä oli semmonen pieni Pokémon Center niin kävinpä siellä pyörähtämässä. Ens kerralla uusi yritys.
Heiccu
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Avri » 19.04.2022 20:53

Näin unta Teejiifoorumista (!), niin olihan sitä pakko tulla täällä käymään... Tosin eipä mulla oo hirveesti mitään kirjoitettavaa :''D Teen töitä nyt pysyvästi kotoa (tai no, ainakin niin kauan kun olen töissä samassa paikassa) ja piirrän vapaa-ajalla Pokémoneja Twitteriin ja Tumblriin.
twitter: @traineraino
Avri
Tulokas
Tulokas

ViestiKirjoittaja Altaria2 » 03.05.2022 11:08

Oli aivan pakko taas tulla tarkastamaan, onko foorumia enää olemassa, kun muutaman vuoden välein tulee mieleen. Jotenkin tosi mieltä lämmittävää, että yhä täällä on vanhoja kavereita joiden kanssa tuli kasvettua, vaikka alkuperäinen foorumi onkin tuhoutunut. Siis ihan loistavaa! Ikävä koko tällaista vanhanajan foorumikulttuuria, kun somen aktiivikäyttö on itselleni jotenkin ihan taklaavaa.

Mä en ole vuosikausiin ollut enää aktiivinen täällä, mutta ehkä jotkut vanhat tyypit saattavat muistaa. Aktiivinen Pokemon-touhu on vaihtunut ihan muihin juttuihin jo aikoja sitten, mutta kyllä tsekkaan aina uudet generaatiot ja muuta vastaavaa. Itse asun nykyään pk-alueella koirieni kanssa. Olen opiskellut ja työskennellyt taiteen kentällä, viime aikoina siihen on kyllä tullut muutoksia, kun olen alkanut keskittyä enemmän vanhojen maalaustekniikoiden ja klassisen taiteen tutkimiseen. Elämässä on tässä välissä ehtinyt tapahtua aika uskomattomiakin juttuja ja vähän liiankin kanssa, niin on ollut kova nostalgian aalto vähän kaikkeen vanhaan ja vakaaseen. ❤️
Altaria2
Tulokas
Tulokas

ViestiKirjoittaja KingSweet » 05.05.2022 12:19

Oli ihan pakko näin kahdentoista (?) vuoden tauon jälkeen tulla kurkkaamaan onko tämä foorumi yhä olemassa. Täytyi ihan käydä vanhalta alustalta kaivelemassa, että millähän nimimerkillä täällä on tullut aikoinaan pyörittyä. Hauska nähdä, että tämä paikka kaikessa epäaktiivisuudessaan vielä elää kuitenkin! Kävin tossa eilen lakkopäivän kunniaksi melkoisen nostalgiatripin läpi, olipahan hauska muistella menneitä. Päädyin rohkaistumaan postaamaankin tänne jotain tällaista pientä, vaikka ehkä en nyt ihan tätä reilua viimeistä kymmentä vuotta uskalla käydä tässä läpi, mutta ehkäpä jonain kauniina päivänä vielä kirjoittelen enemmän kuulumisia tännekin!
KingSweet
Tulokas
Tulokas

ViestiKirjoittaja KingSweet » 06.05.2022 15:21

Laitetaan nyt tuplapostaus heti uuden foorumiuran alkuun, kun lakkoillessa tätä aikaa tuntuu olevan hieman eri tavalla kuin tavallisesti. Hirveä hinku oli tosiaan tutkia läpi noita vanhoja foorumipostauksia, ja aika sakeaa juttua sitä on näköään tullut aikanaan suodettua! Hauskahan noita on lukea läpi, mutta on noi ajat tosta melkoisesti omalla kohdallani muuttuneet...

Oikeastaan tuolla 2010 tienoilla elin aika erikoisia vuosia omassa elämässäni, eikä asiat ruvenneet tasapainottumaan kuin vasta 2013-2014 välisenä aikana. Jälkiviisaana voisin itselleni vain todeta, ettei mikään pakko olisi yrittää "aikuistua" ja itsenäistyä niin nuorena; etenkin kun siihen ei selkeästi ollut vielä oikeanlaisia työkaluja tuolloin. Korkealentoiset haaveet rock-muusikon elämästä ja muusta vastaavasta eivät nyt ehkä olletkaan kaikista realistisempia, eikä mistään kuvioista koskaan tullut sen suurempaa kuin pienissä, kaveriyleisötäyttöisten kuppiloissa keikkailevia porukoita, mutta olihan tuossa kaikessa oma viihteensä!

No, en viitsi nyt käydä noita vuosia sen enempää läpi, koska mitään supermielenkiintoista ei tapahtunut - paitsi ehkä se surullisenkuuluisa aikuistuminen rupesi käynnistymään. Jatkuva rahattomuus ja rytmitön elämä rupesi kyllästyttämään, ja lopulta päädyin sitten 2015 opiskelemaan kasvatustieteitä ja valmistuinkin kasvatustieteiden kandiksi. Sen jälkeen olen työskennellyt varhaiskasvatuksen opettajana, ja siinä työssä on päässyt toteuttamaan lapsenmielisyyttä, musisointia sekä kaikkea muutakin itselleen tärkeää. Vielä jonain päivänä kyllä toivoisin pääseväni toteuttamaan musiikkia aktiivisemmin, mutta hieman eri genrejen parissa...

Huvitti kyllä lukea noita vanhoja postauksia läpi, koska aika hatarassa ovat omat muistikuvat tuolta ajalta; kaikinpuolin tuntuu, että tuolloin ei itsellä ehkä kauhean hyvin mennyt omassa henk.koht. elämässä, ja aikamoista identiteetin hakemista on ollut nuo vuodet. Siitä huolimatta foorumista on paljon hauskoja muistoja, muistelisin että ainakin Purjon ja Evilmanin kanssa tuli hyvinkin paljon oltua vuorovaikutuksessa! Terkkuja siis eritoten teille ja kaikille muillekin mesekavereille, jos tätä luette!

Ps. Mikähän fiksaatio mulla on ollut aikanaan suklaan syömiseen? En tiedä, nykyään ei kovin paljoa makeat asiat maistu, mutta herätti kyllä muiston siitä, että muutamia vuosia sitten taisi olla hyvin erilainen tilanne. :mrgreen:
KingSweet
Tulokas
Tulokas

ViestiKirjoittaja plaplapla » 15.05.2022 02:42

NO MUTTA HEI!

Mitä kuuluu VASTA 26-vuotiaalle plaplapla:lle?
Kukaan ei kysynyt, mutta mikäs tässä oloneuvostellessa.
Korkeakouluja ajattelin jatkaa n. 6-7v tauon jälkeen, josko se elämä siitä sitten asettuisi uomiinsa. Lapsi, neljä kissaa, viisi autoa, omakotitalo ja emäntä löytyy jo... :lol:
Hauska nähdä, että vanhoilta nimimerkeiltä on tullut postauksia ihan viimevuosina! :)
plaplapla
Tulokas
Tulokas

EdellinenSeuraava

Paluu Melumesta