Milloinhan viimeksi olen itsekään kirjautunut tänne? :D No, anyway, koska eletään jo maaliskuuta voin jo iloita keväästä. Luumupuut kukkii (etelämmässä maata ihmiset pääsee nauttimaan jo kirsikankukista hanamista, mutta täällä sitä lystiä saa odottaa vielä ainakin pari viikkoa) ja aurinko lämmittää. Tammikuussa taisi olla peräti tasan kaksi päivää, jolloin todistin lumisadetta :D Tuli joululomalla käytyä Suomessa jolloin sain nauttia niistä kahden metrin kinoksista ja -25 asteen pakkasista.
Eilen sain kielikoulun päätökseen ja uuden työpaikan puolesta on laitettu oleskeluluvan muutoshakemukset vireille, jotta saisin työviisumin. Seuraavaksi jännitetäänkin, että mikä on maahanmuuttoviraston tuomio. Myönnetäänkö viisumi, vai lähetetäänkö takaisin Suomeen asap. Mun uus työpaikka on kyllä aivan huippu. Olen siis ollut mukana perustamassa uutta kaksikielistä esikoulua, jonka ovet avataan virallisesti huhtikuussa. Pitkin maaliskuuta pidetään kiinnostuneille erilaisia tapahtumia, jotta saadaan lapset innostumaan tulemaan meille. Tänään oli ensimmäinen eventti, johon saapui enemmän porukkaa kuin osattiin kuvitella. Erityisesti mieleen jäi eräs 2-vuotias tyttö, joka oli alkuun tosi pelokas ja heti tällaisen valkoihoisen länkkärin nähdessään pillahti itkuun. Hän ei uskaltanut aluksi liittyä muiden joukkoon vaan vetäytyi äitinsä kanssa turvaan vähän sivummalle, mutta aika nopeasti totuttautui ja sitten hänellä olikin jo niin hauskaa ettei olisi halunnut lähteä kotiin :)
Tykkään myös työporukasta tosi paljon. Vaikka pääasiassa teen töitä koulun johtajan ja toisen opettajan kanssa koululla, tulee myös aika ajoin työskenneltyä koulun perustamisesta vastanneen firman päätoimipisteellä. Siellä oonkin ihan kunnolla päässyt tutustumaan japanilaiseen työkulttuuriin.
Onko kukaan muuten nähnyt sitä kesän Mewtwo Strikes Back-leffan uusinta traileria? Mitä mieltä olette CGI-Pokémonista?

.gif)